Web Tasarım Trendleri – Ekim 2017
Her tasarımcı, her an kuralları çiğnemeyi çok seviyor. Bu ayın web tasarım trendleri, şaşkın görünen şekillerde isyankar ruhun bazılarını vurguluyor.
Tüm bu kuralları bozan tasarımların anahtarı, arayüzün geri kalanı basit ve aslında kuralları izlemesi. Konteynerinde kalmayan metinden büyük boyutlu tasarım öğelerine, tek bilyalı geometrik şekillere, vahşi taraftan yürüyelim …
İşte bu ayda tasarımda öne çıkan trendler:
1. SINIRLARDAN METİN
Web tasarımındaki her elemanın kendi yeri olduğu bir zaman vardı. Artık her zaman böyle değil.
Daha fazla tasarım, elemanların uçakları kesmesine ve diğer elementlerin alanına taşınmasına izin veriyor. Korkunç derecede yanlış gidebilen (ve olabilir) bu fikirlerden biri gibi görünüyor ancak bu web siteleri, aynı anda iki alanda yaşayan metin hakkında güzel bir şey olduğunu göstermektedir.
Aynı anda iki boşlukta yaşayan metin hakkında güzel bir şey var…
Eğilim, arka plan üzerine katman metin ve bir resim gibi birden fazla konteynere giren metin öğeleriyle örneklendiriliyor. Ayrıca, bu katmanların kısmen Tradewinds gibi iki farklı kutunun üzerine yazılarak da uygulanabilir.
Herhangi bir boyut ve şekil ile resim veya video tipografi ile çalışabilir. Tutarlı bir tema, her bir harfin okunabilir olabilmesi için metin öğelerinin arka plan öğelerinden çok fazla kontrole sahip olmasıdır. Aşağıdaki örneklerde, harflerin kelimeler arasında durması gerekmediğini görebilirsiniz; dikey veya yatay olarak kırılabilir.
Bu tedavinin arkasındaki en büyük fikir kullanıcıyı tamamen beklenmedik bir şekilde sayfaya çekmektir. Mektup yazmanın bu tarzı bunu yapar.
İşe yaramak için, metin öğesini arka plan ve görüntü katmanları üzerinde ayrı bir katman olarak ele alın. Okunabilirliği sağlamak için metin her zaman en üstteki öğe olmalıdır. Keskin ve okunması kolay yazıtiplerine yapıştırın. Tasarının geri kalanında basitlik, bu tekniğin işe yaraması için anahtardır.
2. HAYATA Kİ NESNELER DAHA KÜÇÜK
Büyük boyutlu tasarım öğeleri yeni bir şey değildir. Ancak daha fazla tasarım günlük öğeleri alıyor ve kullanıcıların dikkatini çekecek şekilde yaşam stillerinden daha büyük bir vitrinde gösteriliyor.
Bu, ilgili görüntüler için çok detay gerektiren eğlenceli bir teknik.
Ayrıca, bu işi yapmak için doğru türden bir görüntü ve kırpmak için mükemmel bir göz yeterlidir.
Aşağıdaki örneklere bakın. Birisi sana ekranın yarım bardak gözlük, yüzsüz bıyık veya tek bir göz rengi video ile doldurulacağını söyleseydi, bu kavramların çarpıcı başarısını hayal eder miydin? Her biri tamamen beklenmedik, orijinal ve markanın mesajlaşmasına ve genel tasarıma katkıda bulunacak şekilde kuralları ihlal etmenin harika bir örneğidir.
Büyük boyutlu ve yaşam tasarım öğelerinden daha zor olan şey dengeyi yaratmaktır. Büyük nesneler bol miktarda alana ve dengeleme elemanlarına ihtiyaç duyar; böylece tasarım tek veya sarsıcı hissetmez. Westward Leaning bunu gözlük imgesi etrafında bol miktarda boşlukla yapıyor; Famoustache, “yüzen” animasyonlu bir bıyığı dengelemek için parlak renk ve eğlenceli tipografi kullanır; DTSi göz video yumuşatmak için büyük metin ve geometrik şekil katmanları kullanır.
Hayat unsurundan daha büyük bir iş yapmak için anahtar kalite. Resimler ve videolar üst çözünürlükte olmalıdır. Büyük boyutlu unsurlar, keskin ve mükemmel biçimde odaklanılmadığı zaman bağışlayıcı değildir. Bu teknik için yüksek çözünürlüklü videolara veya fotoğraflara ve vektörel öğelere ihtiyaç duyacaksınız. Aydınlatma ve gözlük çift kadar basit bir kompozisyon bile mükemmel şekilde düşünülmelidir ki ekrandaki kullanıcıya hissetmez.
Bu gibi oldukça detaylı resimler, kullanıcılara bilgi sunmaktan, özellikle de kullanıcıların nesneye “neredeyse” dokunabileceği “e-ticaret için güzel olsa da, bunu yapmak zor olabilir.
3. BÜYÜK ŞEKİLLER
Tasarımcılar bu yıl geometrik şekillere aşık oldu. Şekil bindirmelerinden poligon desenlere kadar, bu aylık özellik, şekillere birkaç kez odaklanmıştır. Ve şimdi tasarımcılar şekiller boşa giderek onlarla yeni bir şeyler deniyorlar.
Logolar, simgeler ve geometrik görüntüler için oyuk şekiller ilginç bir tasarım unsurudur. Genellikle, Bruderl tarafından kullanılan oyuk geometri gibi doğada oldukça basitler, fakat daha ayrıntılı içeren Borderfree simgeleri gibi daha karmaşık roller de alabilirler.
İçi boş şekiller eğlencelidir, çünkü bunlar bir odak noktası oluşturmak için uzayda kullanılabilirler…
Her iki durumda da oyuk şekiller eğlencelidir; çünkü odak noktaları yaratmak için mekanda, bir görüntüye veya bir şirket logosunun ya da markanın bir parçası ya da bir tasarım boyunca tutarlı bir his olan bir dizi görsel set oluşturabilirler projesi.
Çukur şekillerden en iyi şekilde yararlanmak için, farklı arka planların ve farklı renk türlerinin üstünde durabilecek kadar kalın darbeli bir şeyler oluşturun. Aşağıdaki gibi bazıları gibi kendi korkak şeklinizi oluşturabilmenize karşın, ana hatları çizmek için ortak öğeleri de kullanabilirsiniz.
Oyuk şekilleri işe yarayan şey, görsel ilgi veya tanımlama; yani, kullanıcının dikkatini çekmek için şeklin olağandışı veya tamamen açık olması gerektiği anlamına gelir. Kontrast ve daha fazla ilgi yaratmak için Cwart gibi bir miktar dolgu ile dengelenmiş içi boş alanların bir kombinasyonunu düşünün.
Çukur bir şekil tasarımı kullanmanın en zor kısmı, genellikle çok hafif hissetmek ve diğer tasarım öğelerine yakın bir yerde kaybolmaktır. Şekil, yeterince açık, yeterince büyük ve kullanıcıların karşılaştığı her boyutta anlam taşımak için yeterince kalın çizgiler içermelidir.
SONUÇ
Tasarım kuralları, yaratılış için bir başlangıç noktası olarak mevcuttur. Bu yönergeleri görmezden gelme alışkanlığı kazanmak istemiyorsanız da, bir tasarım felaketi yaşayabilirsiniz – burada bir kural çiğnemek ve özel bir şeyler yaratmanıza yardımcı olabilirsiniz.
Şu anda hangi eğilimleri seviyorsun (veya nefret ediyorsun)? Hayran olduğunuz bazı web sitelerini görmek isterim. Bana Twitter’da bir bağlantı bırakmanı; Senden duymak çok isterim.