Web Tasarım Trendleri – Mart 2017
İşte vurgu noktası …
Bu ayın teması, eğilimlilik koleksiyonu, italiklerle bölünmüş ekranlar, bir ya da iki sayı ile eşleştirilmiş sade ekranlar, minimalist geçmişlere özgü ayrıntılarla tasarıma vurgu yapmaya odaklanmaktadır.
İşte bu ayda tasarımda öne çıkan trendler:
1. Bölük Ekranlar
Bölünmüş ekran tasarımı, 2016 yılının ortalarında çekişmeye başlamış bir şeydi ve şimdi büyük bir trend. Web sitesi tasarımı koleksiyonlarını gezin ve bölünmüş ekran özetlerini her yerde bulabilirsiniz.
Ne güzel, stilin ne kadar hızlı geliştiği. Bölünmüş ekran tasarımları, çoğunlukla Yin&Yang stilinde estetik olan simetrik tasarımlara sahipti. Yeni bölünmüş ekranlar onlara daha fazla “her şey gider” hissediyorlar.
Aşağıdaki üç örnek aynı eğilimi kullanmanın üç farklı yolunu göstermektedir.
- Rency, döngüsel bir video ve ana gezinmeyi içerecek şekilde bölünmüş bir tasarım kullanılmış. Beyaz alan ile kırmızı arasındaki kontrast belirgindir ve gözü ekran boyunca zorlar. Ayrıca, tasarımın renkli kısmı içindeki tek unsur olduğundan kullanıcıya navigasyonu bulmasını sağlar.
- GECN, tasarımda hemen iki bağlantı bulunan iki farklı fikri aktarmak için bölünmüş bir ekran kullanan karmaşık bir hükümet sitesidir. Bölünmüş tam ekran değildir ve çok fazla metin içeriyorsa da, bu birçok harekete geçirici mesaj, kullanıcı tabanı veya karmaşık içeriği olan bir tasarım için iyi bir alternatiftir.
- Bashful, Rency’e benzer bir kavram kullanıyor ancak bir bükülme ile: Tasarımda tam ekran bir video döngüsü var ve bunun yarısı renkli ve diğer yarısı bir renk kutusu ile kaplanmış. Tıklanabilir tüm öğeler renklendirilmiş alanın içindedir ve gezinme menüsü videonun sağ üst köşesinde gizlidir.
Örneklerin her birinin ortak noktası, bölünmüş ekran tasarımının içeriğe ağırlık verdiği yönündedir. Tezat oluşturan “ekranlar” sayesinde renkleri kullanarak ve gerçek veya algılanan hareketle kullanıcıları tasarımdaki belirli öğelere yönlendirmeye yardımcı oluyor.
Yeni bölünmüş ekran tasarımlarının en iyi parçası, onlara asimetrik bir akışın olmasıdır. Tasarımcılar Yin&Yang formatında sıkışmış değildir ve sonuç daha görsel desenlerle ilginçtir.
2. İtalik Yazılar
En az kullanılan karakter stillerinden biri, görüntüleme seçeneği olarak daha fazla oynamaktır.
İtalikler, zaman zaman vurgu yapılması için değil, tasarımcıların tipografi paletlerine doğru ilerliyor. Daha italik yazı tipleri, bağlantılar veya menü öğeleri gibi ikincil öğeler veya daha geniş vurgu için kullanılmaktadır.
İtalik tipik stil tiplerinizi taze bir şekilde alır. Bunlar çok yaygın kullanılmadığından, bu eğilim ziyaretçilerin ilgisini çekmeye özen gösteren bir terimdir, başta yazıların dikkatini çektiğinden emin değillerse bile.
İtalik, yeni bir tipografi paletini bile gerektirmeyen ince bir değişikliktir. En iyi uygulamalar için bazı önlemler ve öneriler getiriyorlar.
- İtalik öğelerden en iyi şekilde yararlanmak küçük metin blokları için onları az miktarda kullanın.
- Eğik çizgiye müsade etmeyi planlıyorsanız, oldukça okunaklı bir yazı karakteri kullanın; Yenilik seçenekleri zora sokabilir.
- Düz yazı italik kullanın ve eğik harflerle kendi sürümünüzü oluşturmaya çalışmayın. (Bu aceleyle dağınık olabilir.)
- Birçok şeyin vitrininde olduğu gibi italikleştirilmiş öğeleri, örneğin başlıkların birçoğu olarak temsil etmek için italik kullanın.
- Daha basit vurgu yapmak için, eğik çizgileri bir animasyon veya renk gibi basit bir efekeyle eşleyin.
- İtalik okunması biraz daha zor olabileceği için, türe ve arka plan arasında çok fazla kontrast bulunduğundan emin olun.
- Basit bir serif veya sans serif yazı tipiyle italik türü seçenekleri ikili italikten alıkoymayacak şekilde eşleyin.
3. “Hile” İle Katılmış Katı Geçmişler
Görsel vurgu yaratmanın en kolay yollarından biri, zıt öğelerden oluşur. Düz renkli bir arka plan düz veya düz görünse de, animasyon, illüstrasyon veya ses gibi bir tasarım hilesi için mükemmel bir tuval olabilir.
Arka planın sadeliği ve hüner arasındaki kontrast, kullanıcı arabirimi öğesinin hayata geçirilmesine yardımcı olur. 3K tasarımındaki basit zıplayan karelerden, Retrace Health’ten Florian Monfrini’nin paralaks kaydırmasına kadar eğlenceli çizgi filmlerden.
Arka planın sadeliği nedeniyle efektlerin her biri göze çarpıyor. Dahası, bu arka planlar da tasarımın yoluna girmiyor. Her biri beyaz veya pastel renkte olup ön planda kalmıyor böylece kullanıcılar birincil içeriğin mesajlaşmasına odaklanıyor. (Siyah veya basit koyu renkli arka planlar eşit derecede iyi çalışabilir.)
Bu yüzden çalışır: Kullanıcılar tuvale girmez ve tasarım neredeyse ekrandan çıkar. Neredeyse duvardaki sanat gibidir. Duvar vahşi renkler ve desenlerle boyalıysa, orada olduğunuz çerçeveli görüntüyü görmek zor olabilir, ancak beyaz bir duvardaki bir sanat eseri bir gösteri parçasıdır.
Bu tasarım trendi, bir projeye dahil etmek istediğiniz bu numara için bir gösteri yaratıyor. Neredeyse her şey olabilir. Ve onu gösterecek basit bir tuval ile tasarımın en önemli noktası olacak.
Basit bir arka plan için bir renk seçimi planlarken dikkatli olun: En fazla etki sesi beyaz, siyah veya nötr renkte sopa için. Cesur, parlak renkler kendi içinde neredeyse bir tasarım hilesi olup hedefinizden uzaklaşabilir.
SONUÇ
Her tasarımın bir şeye vurgu yapması gerekir. Bu nedenle bu trend grubu çok ferahlatıcıdır. Her biri, vurgu sağlamanın kolay bir yolunu bulan kullanıcılar için önemli bir şeyin altını çizer. Kullanıcılar italik teriminin ne anlama geldiğini tam olarak biliyorlar ve bölünmüş ekranlarda veya kullanıcı arabirimi öğeleriyle kontrast oluşturan arka planlarda varyansı görebiliyorlar.
Şu anda hangi eğilimleri seviyorsun (veya nefret ediyorsun)? Hayran olduğunuz bazı web sitelerini görmek isterim. Bana Twitter’da bir bağlantı bırakmanı; Senden duymak çok isterim.